måndag 14 december 2009

Min första (Jul)marknad

Äntligen! Nu har jag varit med om min första marknad! Puuuh! Det var jätteroligt men oj så jobbigt innan... Jag kunde inte bestämma mig, ska jag, ska jag inte?!? Det kändes nästan som att klä av sig naken inför alla. Det var ju MITT i mitt lilla samhälle! Skulle de gilla mina saker eller skulle de gå oberört förbi...? Och oj så jag jobbade och stod i när jag väl bestämt mig, sicken stress! Jag berättade inte för nån, min man frågade om han fick... men jag svarade att bara han inte sa det till mig gick det bra... ville liksom smyga in i den här världen utan några osynliga krav. Det gick rätt bra trots att den inte var allt för mycket folk. Men det bästa av allt var att småprata med folk HELA DAN utan att springa omkring och göra tusen saker hela tiden. Italienare är ju rätt bra på att prata med så det blev väldans trevligt.


4 kommentarer:

  1. Inte forstod jag att du hade stand pa marknaden!!!!Kul!!!!Hoppas du fick salt i massor!!!!!Roligt!!!Vad duktig du ar!!!!

    SvaraRadera
  2. Din första marknad med dina egentillverkade saker måste ha gjort stort intryck på Italienarna med ditt svenska stuk.Du hade ett underbart marknadsstånd och så mycke fina saker.Och det gick ju riktigt bra för dej!
    Gläder mig så för dej!

    Men nu vill jag att du vilar dej så du orkar med din mamma i jul!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Måste ha varit jättekul! Ser så fint ut allting:

    SvaraRadera
  4. Vad vackert det hela såg ut..och ett skandinaviskt stuk hade du också! Visst är det kul att vara med på marknad! Kul att det gick bra för dig, det känns ju så bra att man får lön för mödan....hörde att nu vankas Sverigebesök! Din mamma längtar allt efter er och att få läsa julevangeliet.
    Kramar
    /Lotta

    SvaraRadera