torsdag 3 juni 2010

Sedan jag och mamma har startat Korstygnsarkivet har man ju fått nån slags mani för korsstygn och röran bland dockorna blev bara värre och värre.... Men igår slog jag slag i saken och sydde ihop mitt sedan ett tag sedan utstuderade fodral. Jag har ju fått en ny symaskin av min snälle man, han fyllde år för en månad sedan och det enda han ville göra på sin dag var att köpa en symaskin till mig ;) hi hi hi sååå gulligt! Så det gick undan igår, jag sydde den t.o.m. med avigsidan av tyget utåt .... men jag blev nöjd ändå och med de gulliga stygn min nya maskin gör kan det ju inte bli fel. Nu är det rena fröjden att välja färger till de nya broderingsprojekten!
Mönstret till Dalahästen har vi givetvis linkat på Korsstygnsarkivet.


3 kommentarer:

  1. Kan det vara hos goa Tant Grön jag hittade hit till dig. Ja jag vet inte men nu är jag här och ser att du gör en massa roligt pyssel.
    Kommer säkert tillbaka.

    Maidi

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert fodral - snyggt med den broderade dalahästen!

    SvaraRadera
  3. Ah, riktigt snyggt, och väldigt praktiskt! :)

    SvaraRadera