måndag 16 november 2009

Mönstret till Änglavingarna är klart *°

Okej, det var inte lätt att tyda det originala mönstret, ack nej, så jag bestämde mig för att göra egna. Vingarna ska virkas ihop med mönstret till Ängeln i mitt tidigare inlägg.

Då börjar vi:

Vinge 1 - på Ängelns Högra sida

Börja längst ned i ärmhålan på bakre sidan. Håll ängeln så att dess rygg är mot dig.
8 lm, fäst med st näst till vänster om där du fäst tråden i början.
*2 lm, st näst till vänster*, upprepa 2 ggr till
vänd på ängeln så att du har dess mage mot dig
4 lm, fäst med st i stolpen under, 2 lm, st i stolpen under, 2 lm, st i 3e maskan,
vänd på ängeln,
4 lm, st i stolpen, 2 lm, st i stolpen, 2 lm, st i 3e maskan
vänd
4 lm, fm i maskan brevid, fortsätt med fm ända ned till ärmhålan

Vinge 2 - på Ängelns Vänstra sida
Gör precis likadant bara du börjar med Ängelns mage mot dig.


Nu är den klar!!!

Tala gärna om för mig om det krånglar eller om det är svårt att förstå mitt virkspråk!

Lycka till!


5 kommentarer:

  1. Jattefin anglavingarna!!!!!ha en bra dag kara du!!!!

    SvaraRadera
  2. Underbart söt änglaklänning!
    Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera
  3. Ah så fina, jag är tokig i änglar!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Gunilla från Singapore!
    Käre värld vad den här världen är liten......!
    Måste kolla hennes sida.Kanske finns där några bilder som får mig att minnas det fantastiska landet,staden!
    Tack snälla för översättningen..Ska testa det i morgon!

    Du är bäst!Älskar dej!

    Mamma

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni fár en fin jul. Blir det svenskt eller italienskt?

    SvaraRadera