tisdag 29 september 2009

Symaskinsfodral

...men kanske man ska kalla det symaskinsTäcke, det blev så väldans tjockt! Men det är väl bra, så slipper han frysa om foten.
Jaa, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...jag hade inte tid, ville bara VIRKA!
Men jag såg ett så fint Symaskinsfodral hos Grethes Flittige Hender som hade gjort ett hon funnit hos Sew, mama, sew! Och det fyller ju sin funktion, även fast min man tittade oroligt på mig när jag framhävde att dammet INTE kommer in från sidorna hi hi hi


3 kommentarer:

  1. Jeg synes trekket ditt var flott. Det er så fint at vi kan lage slike flotte ting til symaskinen vår. Ønsker deg en fin dag :0)

    SvaraRadera
  2. Jättefint täcke. Det är ett vackert tyg du använt...och jag kan se att du gjort fler saker i samma tyg. Tycker du om amningskudden? Jag sydde en till vår dotter och hon var så nöjd med den för det hjälpte både henne och Lovisa att finna varandra.....nu vet Lovisa var maten finns....så nu "hugger hon tag"! *fniss*
    Kram till dig
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade ju redan igår åt din berättelse om fodralet.Ubi han är ju för gullig.Och det ser ju jättefint ut.Bättre, ja väldans mycket bättre än mitt i plast.Och tyget är ju underbart!Och nu kan du ju fortsätta virka........Snart virkar vi tillsammans:))))

    Kramar mamma

    SvaraRadera