måndag 1 mars 2010

Karnevalverkstad

Min mans syssling undrade om jag kunde hjälpa henne med hennes Karnevalutstyrning... (jag som aldrig sytt ett plagg i hela mitt liv), hon ville vara Tingeling. Jag blev så smickrad att jag genast tackade JA! Så vi har träffats varje onsdag i en månad typ ;) Det har varit jättekul, hon och hennes syster har kommit med en massa tips och vi har måttat och tråcklat och verkligen haft kul. Nu har jag väl ingen framtid i skräddarbranschen men visst kan jag knåpa ihop nåt till kommande maskerader och karnevaler. Jag har lärt mig en massa saker och blivit lite modigare. Har ni sett vilka underbara vingar de har gjort av tjock ståltråd (vad heter det!?), vita nylonstrumpor och lite glitter.
Väskan har vi också sytt av en gammal väska och sen har hon dekorerat, visst blev den söt?
Och har ni sett så härliga fotomontage hon gjort? De är bara för härliga hon och hennes syster!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar