fredag 2 oktober 2009

Bokfodral

Genom Stjerfalls Blogg upptäckte jag ännu en inspirationskälla, en Japansk tjej som gör en massa massa saker; mairuru! Hon syr allt möjligt kul i underbara tyger. Och precis som Stjernfall kunde jag inte stå emot det här bokfodralet. Nu har ju jag som sagt vissa svårigheter, ja, hjärnan fungerar inte riktigt som den ska TROTS att jag verkligen koncentrerade mig.. Som ni ser har snodden hamnat på nedsidan... ehrm.. men så har jag då bestämt att det ÄR BÄST SÅ för då kan jag ju sätta fast något virkat och fint i änden som då kommer att dingla uppifrån hi hi hi
Snodden gjorde jag genom att tvinna två snören av garn, man ska räkna med 4 gånger så långa snören mot vad man behöver, knyta fast det i något och sedan snurra snurra snurra tills det börjas "snurra till sig". Då kan man vika det på mitten, klippa av där man vill och göra en knut för säkerhets skull
Så här blev den med bokmärket, ett virkat hjärta utan fyllning som jag skojbroderat lite på.


4 kommentarer:

  1. Så snyggt!Hörde ju att du sydde på din maskin!Men du avslöjade inte vad!
    Jättesnyggt och så roligt att ha och att ge bort med en bok!
    Det har du verkligen lyckats med och jag ser att du använt din fulla konsentration;;))

    Kramar till dej,er ha nu en skön kväll

    Kramar till er mamos

    SvaraRadera
  2. Jattefint fodral!!!!!!!Visst ar det kul att sy emellanat mellan virkningarna:-)

    kram eva

    SvaraRadera
  3. Smart med bokfodral.
    Ska kolla japanska länken...

    SvaraRadera
  4. Jättefint ju!!åå vad jag saknar symaskin!!Vill ha!!!

    Kram på dig mitt i natta ♥

    SvaraRadera