måndag 26 oktober 2009

Virkade Rosor

Tänk vad man kan hitta på med virkade blommor, jag vet en som är expert, ja just det, mamma!
Hon hade gjort en jättefin låda till mig med 40 rosor på och under tiden hon var här virkade hon rosor som skulle bli en kudde. Nu har jag satt fast dem, äntligen, och jag tycker nog att den blev väldans fin (kanske får jag målat min stol oxå som visserligen är shabby men inte alls så chic) men kanske det ska vara några rosor till?!?!?
.... mamma! Kom tillbaka!!!
Ja, just det, mönster till rosorna kommer från Fröken Elsas VirkBlogg.

4 kommentarer:

  1. Vad mycket fint både du och din mamma åstadkommer! Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera
  2. WoW! Din mamma virkar med expressfart.....
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej! Oj, vad du är duktig på skapa =) Jag är total novis på att virka och vill gärna lära mig mer. Såg mönstret på den fantastiska virkade rosorna som du hänvisat till på Elsas Blogg. Känner mig så himla trög, men jag förstår verkligen inte mönsterbeskrivningen =( Vad innebär det när saker står inom parentes till exempel :S ?
    En förvirrad Maria ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej hej Maria! ...det tar ett tag för mig att svara som du märker ;) Men du är inte ensam om att känna dig trög, jag började virka förra sommaren och jag minns (mamma påminner mig gärna) att jag ringde just till mamma och sa "vart ska man stoppa in den här nålen nånstans då?!?!?" Jag fattade som sagt ingenting ;)
    Men det ordnar sig efter ett tag som man tränar. Det där med mönster kräver koncentration och om det står inom parentes är det ofta en serie stygn man ska göra innan man fäster i nästa maska. Lycka till!!
    Kram Maria

    SvaraRadera